Onze kracht?
Jij terug in je kracht
Werk en leven
meer betekenis geven
Onze dossiers
zijn UWV-proof
Eerlijk perspectief
op passend werk

Outplacement

Het afscheid nemen van een medewerker of het verliezen van je baan kan veel impact hebben. Dit afscheid komt als een outplacementtraject wordt ingezet. Doorgaans wordt dit ingezet als er sprake is van een reorganisatie of veranderende bedrijfsomstandigheden die leiden tot het ontslag van een medewerker. Je wilt als werkgever ervoor zorgen dat de uitdiensttreding zorgvuldig, professioneel en respectvol wordt aangepakt. LENGG helpt jou én je medewerker hierbij.

Bij outplacement begeleiden we je medewerker die te maken krijgt met (dreigend) ontslag naar een nieuwe baan. Door je medewerker goed te ondersteunen krijgt hij of zij de regie op de eigen loopbaan terug. Naast de onzekerheid waar een medewerker tijdens dit traject mee te maken heeft, is er ook hoop. We helpen je medewerker een overstap te maken naar een andere nieuwe uitdaging. Een outplacementtraject bij ons altijd maatwerk. Per situatie bekijken we wat een medewerker nodig heeft.

Hoe ziet een LENGG outplacementtraject eruit?

Het traject begint met een intakegesprek. Het is belangrijk dat er een klik ontstaat tussen de loopbaanadviseur en medewerker. We brengen de mogelijkheden en verwachtingen in kaart en onderzoeken welke begeleiding passend is. Na het intakegesprek wordt een begeleidingsplan opgezet, met als doel het vinden van een nieuwe baan.

De inzet van een outplacementtraject brengt veel emoties met zich mee. We hebben hier aandacht en tijd voor. Het is belangrijk dat deze gevoelens eerst een plek krijgen, voordat we vooruit gaan kijken.

Als je medewerker het ontslag op een goede manier heeft kunnen verwerken, is naar de toekomst kijken een eenvoudigere stap. We gaan aan de slag met de kwaliteiten, competenties en wensen zijn van de kandidaat.

Essentiële vragen die hierbij komen kijken zijn:
‘Wie ben ik?’, ‘Wat kan ik?’ en ‘Wat wil ik?’.

Zodra het eigen toekomstbeeld van de kandidaat helder is, gaan we op zoek naar nieuw werk en begint het solliciteren. Naast de sollicitatietraining helpen we je medewerker ook om te gaan in een wellicht nieuwe arbeidsmarkt. LENGG heeft hierbij een begeleidende en adviserende rol, maar de kandidaat neemt hierin de regie.

Als laatste bieden we nazorg. Nadat kandidaten een nieuwe baan hebben gevonden, houden we gedurende een korte periode de vinger op de pols om te kijken hoe de kandidaat vaart in de nieuwe organisatie. Een positief traject is in ieders voordeel. De medewerker ziet perspectief, de werkgever heeft een goed imago en de zittende medewerkers houden vertrouwen.

Is het huidige
beleid
de juiste ?

Loopbaanadvies

Duurzame inzetbaarheid van medewerkers vraagt aandacht. Op gezette tijden is daarom loopbaancoaching essentieel.

Tweede spoor

Als een medewerker niet kan terugkeren in de organisatie, moet je zorgen voor begeleiding naar ander werk, buiten de organisatie. Dat is het Tweede spoor.

Haalbaarheidsonderzoek

Als de bedrijfsarts twijfels heeft over de belastbaarheid van de werknemer, of als er weinig kansen zijn op de arbeidsmarkt, kun je de haalbaarheid van een Tweedespoor-traject onderzoeken.

Geïnteresseerd?

Dan wordt het tijd voor een kop koffie met een LENGG consultant.

Wij zijn trotse partner van o.a.

lengg-800x450-kleur-transparant

LENGG Dordrecht
Berkenhof 100
3319 WB Dordrecht
078 – 30 31 234
dordrecht@lengg.nl

LENGG Rotterdam
Olympiaweg 4-14
(begane grond)
3077 AL Rotterdam
088 – 424 21 00
rotterdam@lengg.nl

LENGG Zoetermeer
J.L. van Rijweg 129
2713 HZ Zoetermeer
079 – 361 87 18
zoetermeer@lengg.nl

© 2021 Lichaam en Geest Groep B.V.  |  webdevelopment by DNS13 webservices | Werken bij LENGG | Algemene voorwaarden | CookiereglementPrivacyreglement

COVID-19 tests in bundel aanschaffen

Indien je als organisatie een bundel hebt ingekocht, kan de medewerker met zijn verstrekte voucher een afspraak maken via de website.

Bij extreme drukte is het mogelijk dat er een wachttijd optreedt. Als er geen ruimte meer is in de testlocatie in Papendrecht, kan je medewerker eventueel wel met dezelfde voucher terecht in de testlocatie in Giessen. Het is niet nodig om daarvoor een afspraak te maken.

10 x COVID-19 tests ---- € 144,- p.st. ex BTW

Totaal: €1.440,- ex BTW

50 x COVID-19 tests ---- € 139,- p.st. ex BTW

Totaal: €6.950,- ex BTW

100 x COVID-19 tests ---- € 134,- p.st. ex BTW

Totaal: €13.400,- ex BTW

COVID-19 test afspraak maken

Douwes Dekkerlaan 5, Papendrecht

Nu 7 dagen per week geopend!

Selecteer hieronder de dag dat u getest wilt worden, en vervolgens de voorkeurstijd. Houd er rekening mee dat u 15 minuten voor de afspraak aanwezig dient te zijn.

juni 2021
ma di wo do vr za zo
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234