Bas Niese
Managing Partner bij Kraaijvanger

‘Praatjes vullen geen gaatjes’

Kraaijvanger en LENGG werken sinds 2019 samen en vonden elkaar in de Rotterdamse cultuur van aanpakken. Aan het woord is Bas Niese, managing partner bij architectenbureau Kraaijvanger uit Rotterdam.

Bas is verantwoordelijk voor alle zaken in de bedrijfsvoering voor Kraaijvanger. Denk aan HR-zaken, financiën, marketing/communicatie en sales. Vanuit de HR-rol is hij verantwoordelijk voor de medewerkers, ook bij ziekte. Sinds 2018 werkt hij bij Kraaijvanger en hij is de enige partner die geen architect is. Bij de vorige arbodienst miste Bas de opvolging en het snelle schakelen. “Deze arbodienst bleek achteraf niet goed aan te sluiten bij wat we nodig hebben. Het maakte me duidelijk wat ik niet wilde en tegelijk ook waar ik wél naar op zoek was. Ik zocht professionaliteit, aanpakken als het nodig is en met oog voor mijn medewerkers. Ik ging op Google zoeken naar arbodiensten en las de mooiste verhalen. ‘Praatjes vullen geen gaatjes’ zeggen we in Rotterdam. Het verhaal kan fantastisch klinken, maar je moet het wel waar maken. Ik zoek geen goede verhalen maar een goede partner. Daarom wilde ik ervaringen van anderen horen. In een Rotterdams architectenoverleg besloot ik rond te vragen naar ervaringen met arbodiensten. Groosman gaf destijds aan dat zij sinds een jaar met jullie samenwerken en tevreden waren over jullie. Jullie hadden twee cases goed begeleid. Dat was voor mij aanleiding om contact met jullie te zoeken. Sinds de zomer van 2019 is ons team van 60 professionals in goede handen bij de arbodienst van LENGG.”

LENGG als procesregisseur

“Jullie schakelen snel als het nodig is. Moet er binnen een dag een gesprek gevoerd worden met een medewerker, dan organiseren jullie dat. Ook vind ik het fijn om op jullie expertise te kunnen vertrouwen bij complex ziekteverzuim. Het UWV is kritisch op verzuimdossiers en beoordeelt of onze aanpak goed is geweest. Zij kijken of we het verzuim goed aangepakt hebben. Ik weet wel wat van de wet Verbetering Poortwachter maar ben geen expert. LENGG treedt op als procesregisseur. Jullie weten goed sturing te geven aan een verzuimdossier en communiceren ook helder. Dat ontzorgt me en geeft me het gevoel dat mijn verzuimdossiers bij jullie in goede handen zijn.”

 

Aanpak met impact

“We zijn aanpakkers en loyaal. Eigenlijk moeten we eerder afgeremd worden dan aangespoord, dat is onze mentaliteit. Als een medewerker ziek is, dan is er ook écht iets aan de hand. Ik vind het dan belangrijk dat de medewerker goed en professioneel begeleid wordt, met oog voor de mens. Ik heb ervaren dat jullie veel kennis hebben van het UWV en de wet Verbetering Poortwachter. Door de communicatie simpel te houden, weet ik waar ik aan toe ben en de medewerker ook. Ik ben soms wat intensief betrokken bij onze verzuimdossiers en vind het fijn dat ik op jullie kennis en kunde kan vertrouwen. Dat geeft me rust.
Een ander voordeel vind ik dat jullie jezelf goed zichtbaar hebben gemaakt toen we met de samenwerking zijn gestart. De casemanager is regelmatig op ons kantoor, maakt met iedereen kennis of een praatje en dat werkt drempelverlagend. In korte tijd wisten de medewerkers de weg naar jullie te vinden.”

Open communicatie

“Bij de vorige arbodienst was niet eenvoudig om met iemand anders dan mijn contactpersoon contact te hebben. Ik heb complexe verzuimdossiers en daarbij vind ik het prettig om ruggespraak te kunnen houden. Ik vraag mezelf soms af of we niet voor een second opinion moeten gaan of dat we de juiste weg bewandelen. Het gebeurt niet veel, maar als het nodig is dan kan ik hier kort over schakelen met Roel (eigenaar) of Nathalie (accountmanager). Toen corona toe sloeg, heb ik ook vrij snel de vraag aan LENGG gesteld hoe we hiermee om moeten gaan met onze medewerkers. Dan wordt er meegedacht en ook eerlijk gecommuniceerd. Jullie wisten het niet direct maar hebben me prima op de hoogte gehouden. Dat vind ik een fijne manier van samenwerken. Daarom beveel ik jullie aan als arbodienst voor het MKB. Jullie zijn vakkundig, betrokken en werken met korte lijnen.”

Jullie wisten het niet direct maar hebben me prima op de hoogte gehouden. Dat vind ik een fijne manier van samenwerken

Geïnteresseerd?

Dan wordt het tijd voor een kop koffie met een LENGG consultant.

Wij zijn trotse partner van o.a.

lengg-800x450-kleur-transparant

LENGG Dordrecht
Berkenhof 100
3319 WB Dordrecht
078 – 30 31 234
dordrecht@lengg.nl

LENGG Rotterdam
Olympiaweg 4-14
(begane grond)
3077 AL Rotterdam
088 – 424 21 00
rotterdam@lengg.nl

LENGG Zoetermeer
J.L. van Rijweg 129
2713 HZ Zoetermeer
079 – 361 87 18
zoetermeer@lengg.nl

© 2021 Lichaam en Geest Groep B.V.  |  webdevelopment by DNS13 webservices | Werken bij LENGG | Algemene voorwaarden | CookiereglementPrivacyreglement

COVID-19 tests in bundel aanschaffen

Indien je als organisatie een bundel hebt ingekocht, kan de medewerker met zijn verstrekte voucher een afspraak maken via de website.

Bij extreme drukte is het mogelijk dat er een wachttijd optreedt. Als er geen ruimte meer is in de testlocatie in Papendrecht, kan je medewerker eventueel wel met dezelfde voucher terecht in de testlocatie in Giessen. Het is niet nodig om daarvoor een afspraak te maken.

10 x COVID-19 tests ---- € 144,- p.st. ex BTW

Totaal: €1.440,- ex BTW

50 x COVID-19 tests ---- € 139,- p.st. ex BTW

Totaal: €6.950,- ex BTW

100 x COVID-19 tests ---- € 134,- p.st. ex BTW

Totaal: €13.400,- ex BTW

COVID-19 test afspraak maken

Douwes Dekkerlaan 5, Papendrecht

Nu 7 dagen per week geopend!

Selecteer hieronder de dag dat u getest wilt worden, en vervolgens de voorkeurstijd. Houd er rekening mee dat u 15 minuten voor de afspraak aanwezig dient te zijn.

april 2021
ma di wo do vr za zo
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012