“Als medewerker front office zorg ik dat cliënten zich gezien voelen”

Ben je klant of cliënt bij LENGG? Dan heb je Daniëlle Deijkers misschien al eens ontmoet. Zij werkt al 5 jaar met veel plezier bij ons. Ze neemt telefoon op, bemenst de balie, doet administratieve klussen en zorgt dat iedere bezoeker zich thuis voelt. Wat maakt het werken bij LENGG zo leuk volgens haar? “Bij LENGG voel ik me gezien én gehoord. Mijn mening doet ertoe. Iedereen is hier gelijk. Of je nu behandelaar bent of achter de receptie zit: we zijn allemaal collega’s van elkaar.”

Dat klinkt fijn. Hoe komt het dat werken bij LENGG voor jou zo prettig voelt?

“Hier wordt heel goed gekeken naar het individu. Pas je in het team, pas je bij het bedrijf? En ook naar wat je kan. Toen ik hier begon, wilde ik alleen receptiewerk doen. Ik dacht dat dat voor mij genoeg was. Maar mijn collega’s zagen meer in mij. Zij wisten dat ik goed was in snel schakelen. Precies wat nodig is voor de meer administratieve taken van een front office medewerker. Zo ben ik daar ingegroeid. En het bevalt heel goed. Het is fijn dat ik me hier zo kan ontwikkelen.”

Wat is voor jou belangrijk aan je werk?

“LENGG zorgt voor mensen. We doen er alles aan om de sfeer voor cliënten fijn te maken. Huiselijk, in plaats van klinisch. Zodat ze zich bij ons op hun gemak voelen. Ik ben voor veel cliënten het eerste aanspreekpunt. Mij horen ze aan de telefoon. Of ze zien me als eerste, als ze binnenkomen. Als ik de deur hoor, kijk ik dus altijd op. Het is misschien iets kleins. Maar ik wil dat mensen die hier komen zich altijd gehoord en gezien voelen. Als je hier komt om te revalideren, zit je in een kwetsbare positie. Het is misschien een moeilijke tijd. Dan is het prettig als je warm ontvangen wordt. En ik vind het fijn dat ik daar zo aan kan bijdragen.”

Hoe ziet jouw werkdag er verder uit?

“Ik ben meestal de eerste in het pand, en de laatste die weggaat. Ik open dus: doe de lichten aan en zet de muziek aan. Om half 9 komen behandelaren en vanaf kwart voor 9 de cliënten. Ik zorg dat cliënten op de juiste plek terecht komen, en beantwoord telefoontjes en mails. Daarnaast verwerk ik kleine agendawijzigingen. Bijvoorbeeld het verzetten van een afspraak. Ook komen er soms andere administratieve zaken bij. Al met al vliegt de dag om. Elke dag denk ik: ‘Is het nu al vijf uur?’ Om half 6 maak ik een rondje door het pand, en doe ik alle lichten uit. Dan zit het er weer op.”

Wat moet je nog meer kunnen in deze functie?

“Het is vaak snel schakelen. Daar moet je tegen kunnen. LENGG doet naast revalidatie ook re-integratie. Ook is LENGG een arbodienst. Gaat de telefoon? Dan moet je snel weten waar het over gaat. En welke systemen en criteria erbij horen. Dat kan best hectisch zijn. Want als jij aan de telefoon bent, staat er misschien alweer iemand voor je neus. Ik vind dat heel leuk. Het past goed bij mij.”

Wat fijn, Daniëlle. Een laatste vraag nog. Wat maakt LENGG uniek, volgens jou?

“Hier op de deur staat: samen maken we het verschil. Heel cliché misschien, maar het is wel waar. Bij LENGG werk je met alle collega’s samen om de cliënten zo goed mogelijk te helpen. En ik vind het erg prettig dat ik daar onderdeel van ben.”